Witamy na blogu i zapraszamy do czytania!

29 grudnia 2015

Grafika: Podstawowe awatary

Witam wszystkich!
Dzisiaj przychodzę z wyczekiwaną przez Was nową serią, a konkretnie z grafiką. Na razie będę omawiać awatary, a potem przejdę do robienia prezentacji, natomiast kodem HTML zajmie się Szyszkaa (WIKU). Zamierzam pracować w programie Gimp (wersja 2.8.16) , może też PhotoScape, ale tylko czasami. W przyszłości, jeśli nauczę się z go obsługiwać, to mogę korzystać z Photoshopa. Zapraszam! :)

A nie powiedziałam... W tym poście napiszę ogólnie parę rzeczy o awatarach, zacznę od tych zupełnie podstawowych z napisem i obramowaniem.


O awatarach jest trochę napisane na wydarzeniach, ale nie wszyscy gracze o tym wiedzą. Link
Tak czy inaczej też postanowiłam o tym powiedzieć.
Awatar powinien mieć wielkość 120x120 pikseli. Jest zalecana, ale może mieć też większą, byle, żeby był kwadratowy. Musi się zmieścić w 40 KB i być w formacie png, jpg lub gif.
Format jpg nie obsługuje przeźroczystości, png ją obsługuje i ogólnie pliki są w nim zapisane są lepszej jakości, a gif jak można się domyślić, to gif, czyli ruchome obrazy.
Oczywiście, żeby go zmienić należy wejść w moje konto lub kliknąć na swój bieżący awatar, a następnie wgrać odpowiedni plik z komputera i kliknąć "modyfikuj swój awatar". Jeśli nowy obrazek nie będzie się wyświetlał, trzeba odświeżyć stronę (F5).

Przejdźmy do tworzenia.. Na początek jakiś prostszy awatar w programie PhotoScape (darmowy).

1. Otwieramy program > edytor > wybieramy zapisane wcześniej zdjęcie z internetu. Ja wybrałam wspaniałego psa w przebraniu homara.

2. Następnie wchodzimy w zakładkę kadrowanie (zaznaczona jako "a"), zaznaczamy obszar, który chcemy kadrować i klikamy kadrowanie ("c"). Literką "b" oznaczyłam wysokość i szerokość zaznaczonego obrazu, więc można kontrolować jego wielkość, po skadrowaniu.


3. Jeśli obraz wyszedł za duży, trzeba wejść w home > zmień rozmiar i ustawić odpowiednią wielkość

4. Teraz możemy albo zapisać gotowy awatar, albo jeszcze coś dodać.
Wchodząc w obiekt możemy dodać różne ikonki, jakiś tekst lub coś narysować. W zakładce home jest opcja dodania różnych ramek. Uwaga! Ramki pojawiają się po zewnętrznej stronie obrazka, więc obrazek będzie miał większą wielkość! Potem należy jedynie zapisać i gotowe!



Pora przejść do Gimpa! (również darmowy)
Dla mnie przejrzysty i łatwy w użyciu program.

1. Otwieramy Gimpa, klikamy Plik > otwórz i wybieramy wcześniej zapisane zdjęcie.

2. Tak jak wcześniej pora na kadrowanie. W oknie przybornik klikamy ikonkę w lewym górnym rogu. Jeśli nie mamy takiego okna, musimy otworzyć je wchodząc w okna > przybornik. Zaznaczamy wybrane przez nas miejsce (na dole obrazka na granatowo pokazana jest szerokość i wysokość zaznaczonego obszaru) i klikamy obraz > kadruj według zaznaczenia.


3. Jeśli chcemy dodać jakiś napis, swój login, trzeba kliknąć ikonkę z dużą literą "A". Wtedy zaznaczamy na obrazku pole tekstowe i możemy coś napisać. Nad tym pojawi nam się okienko, w którym da się zmienić rozmiar, czcionkę i kolor tekstu. Jeśli nie wiemy jak wyglądają i jak się nazywają dostępne czcionki, w oknie z opcjami narzędzia, które się automatycznie otworzy, możemy kliknąć koło czcionki "Aa" i wybrać sobie którąś.
Uwaga! Jeśli chcemy zmienić wielkość, kolor, czcionkę itd. musimy najpierw zaznaczyć tekst!


4. Pora na obramowanie. Oczywiście jest wiele sposobów, ale teraz pokażę ten najprostszy. Wchodzimy w zaznaczenie > całość > obramuj > wybieramy jak grube ma być zaznaczenie w pikselach > edycja > wypełnij kolorem pierwszoplanowym lub po prostu samemu sobie pokolorować zaznaczony obszar. Jeśli źle zaznaczymy, należy kliknąć ikonkę w lewym górnym rogu przybornika (ikonka zaznaczenia) i kliknąć w jakiekolwiek miejcie poza zaznaczonym wcześniej obszarem. 

5. Teraz wystarczy tylko zapisać. Plik > wyeksportuj jako i gotowe!


I jak wam się podoba?
W następnym poście z tej serii napiszę o okrągłych i wycinanych awatarach 
oraz parę dodatków np. cienie, obramowania i ogólnie więcej funkcji w gimpie.
J.O.W.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz